monetize to earn yours

My Traffic Value




IKLAN PENAJA



JANGAN LUPA FOLLOW SAYA

phytochat.chatango.com PRODUK STEMCELL

Wednesday, December 12, 2012

MICROSOFT WINDOWS 8


MICROSOFT WINDOWS 8




Pihak Microsoft secara rasminya telan melancarkan system operasi terbarunya.Microsoft Windows 8 telahpun dilancarkan di Malaysia pada 29 Oktober 2012. Sistem operasi terbaru daripada Microsoft ini akan ditawarkan dalam dua versi, iaitu Windows 8 dan juga Windows 8 Pro, manakala Windows RT hanya didatangkan bersama-sama tablet berasaskan ARM.

Bagi para pengguna Windows sedia ada, iaitu Windows XP, Vista ataupun Windows 7, anda boleh mengemaskini dan menaik taraf ke Windows 8 Pro pada harga $14.99 (RM 45), manakala Windows 8 boleh didapatkan pada harga promosi $39.99 (RM 120) atau $69.99 (RM 212)

Sebagai panduan terdapat beberapa kelebihan dan kekurangan pada system operasi Microsoft vefrsi terbaru ini. Antaranya :-
KELEBIHAN
KELEMAHAN
Metro / Modern UI ( +Charms Bar & +Docking Apps )Windows Apps Store
Windows Cloud: Aplikasi Skydrive
Integrasi dengan Windows Phone 8
Integrasi aplikasi Bing
Integrasi (percuma) aplikasi Microsoft Office 2013 untuk versi Windows 8 RT (arm) – tablet microsoft surface
Integrasi aplikasi “People” dengan pelbagai applikasi lain seperti email, skydrive, facebook, gmail … dll.
[ Gamers ]
  1. DirectX 11.1
  2. Integrasi Windows Live

[ Pengguna Pejabat ]
  1. Windows To Go
  2. Windows (Reset) Recovery Environment (RE)
  3. IE 10
  4. Metro / Modern UI & Windows Cloud
  5. Sokongan NFC (near field communication) & Sokongan pemproses ARM
  6. Integrasi percuma aplikasi Microsoft Office 2013 untuk versi Windows 8 RT (arm) – tablet microsoft surface















1. Metro multitasking = Hanya 2 aplikasi
Jika Anda menggunakan aplikasi Metro (untuk tablet) di Windows 8, multitasking maksudnya screen akan menampilkan dua aplikasi secara berjajar. Itu saja. Di peringkatawal hal itu tidak akan menjadi masalah besar. Namun bagi advanced user, kemampuan Metro dengan multitasking hanya untuk dua aplikasi merupakan kelemahan yang fatal.

2. Tumpang tindih Metro UI dan Aero UI
Developer menemukan adanya pergantian secara terus-menerus yang terjadi antara tile-based Metro UI dan glassy Aero UI. Hal tersebut dinilai tidak masuk akal dan sangat membingungkan. Berpindah dari aplikasi Metro dan aplikasi desktop sangat sukar dilakukan.

3. Metro sememang mampu beroperasi dengan baik di tablet tapi UI tersebut tidak sesuai jika digunakan pada desktop. Dan jika Anda ingin memasangnya di notebook, itu akan sulit dilakukan. Sehingga tidak mungkin boleh dilakukan Windows 8 untuk booting ke Metro UI. Dengan kata lain Microsoft perlu memberikan kill-switch untuk mematikan Metro UI.

4. Sangat sukar berpindah antara screen

Berpindah antar aplikasi Metro adalah hal yang sangat sukar dilakukan. Anda tidak diberikan fungsi Alt-Tab seperti saat bekerja dengan desktop dan keyboard untuk berganti dari satu app ke app yang lain. Sebagai gantinya, di Windows 9 Metro UI anda perlu menggunakan pointer atau finder. Letakkan di sisi kiri screen dan drag. Atau klik pada icon yang muncul.
5. Tiles sebabkan crash
Bila Microsoft memperkenalkan System Tray, ciri tersebut disebut sebagai hal penting supaya pengguna mudah mengaksesnya dan cepat melihat status dari aplikasi tertentu. Tapi kini dalam Windows 8 System Tray tidak seperti yang dikatakan Microsoft dan malah sangat mengganggu.

6. Tidak ada pilihan untuk mengubah tiles menjadi icons
Ukuran tiles terkecil masih terlalu besar tampilannya. Saat bila Anda telah install banyak aplikasi maka screen Metro akan menjadi lebih serabut

Secara am nya walaupun pihak Microsoft cube memberikan kelainan melalui keluaran terbaru system operasi nya yang terkini ini , Namun dilihat ia lebih menjurus kepada pengguna Untuk Beralih kepada teknologi skrin sesentuh atau multi touch pad. Ia juga memerlukan pengguna untuk meningkat upaya sedikit sebanyak peralatan / peranti sedia ada. Bagaimana Dengan Syarikat atau intitusi tertentu ?. Kos yang tinggi diperlukan . Pendek kata Versi terbaru ini kurang sesuai Untuk Dekstop .
Post a Comment